Jesteś w: Home » Wyższa Szkoła Administracji » Kulturoznawstwo
Szukaj w mieście
Wyższa Szkoła Administracji » Kulturoznawstwo

43-300 Bielsko-Biała, Śląskie
ul. A. Frycza Modrzewskiego 12, Zobacz na mapie
Tel: (33) 810-01-89
Fax: (33) 810-01-89 wew. 143
WWW: http://wsa.bielsko.pl
Email: wsa@wsa.bielsko.pl

Nazwa kierunku Studia I stopnia Studia jednolite Studia II stopnia
Licencjackie Inżynierskie Magisterskie Magisterskie uzupełniające
S NW NZ S NW NZ S NW NZ S NW NZ
Kulturoznawstwo - zarządzanie instytucjami kultur Kulturoznawstwo - zarządzanie instytucjami kultur - Licencjackie stacjonarne Kulturoznawstwo - zarządzanie instytucjami kultur - Licencjackie niestacjonarne zaoczne
Kulturoznawstwo - dziennikarstwo i kultura medialna Kulturoznawstwo - dziennikarstwo i kultura medialna - Licencjackie stacjonarne Kulturoznawstwo - dziennikarstwo i kultura medialna - Licencjackie niestacjonarne zaoczne

Studia I stopnia na kierunku kulturoznawstwo przygotowują studenta do pracy w różnych instytucjach upowszechniania kultury, redakcjach tradycyjnych i sieciowych, muzeach tradycyjnych i „wirtualnych”, teatrach, kinach, agencjach reklamowych i agencjach public relations. Kierunek ten skupia na Wydziale NHiSM w naszej Uczelni wybitnych profesorów cieszących się uznaniem w międzynarodowym i krajowym środowisku akademickim, a także specjalistów z tej dziedziny pracujących, a nierzadko kierujących instytucjami kultury. W programie studiów kładzie się nacisk na tzw. „wiedzę użyteczną” niezbędną do rozumienia roli mediów cyfrowych w komunikacji kulturowej i międzykulturowej, jak również praktycznego prowadzenia dialogu, negocjacji i mediacji na kilku obszarach kulturowych i językowych.

Studia kulturoznawcze wyposażają w wiedzę i kompetencje związane z zarządzaniem współczesnymi instytucjami kultury, promowaniem dziedzictwa kulturowego, organizowaniem różnego typu widowiskami i imprezami kulturalnymi, rozwijaniem i udoskonalaniem warsztatu pracy współczesnego dziennikarza, praktycznym stosowaniem reguł komunikacji medialnej w projektach aktywizacji społeczno-kulturalnej społeczności lokalnych, organizowaniem różnych form życia literackiego, a także kształtowaniem estetycznych wymiarów przestrzeni społecznych.

Kulturoznawstwo to kierunek studiów odpowiadający na potrzeby osób, które chcą pracować jako:

•    organizatorzy i animatorzy wydarzeń kulturalnych,
•    menadżerowie instytucji zajmujących się kulturą,
•    dziennikarze,
•    publicyści,
•    pracownicy agencji reklamowych,
•    rzecznicy prasowi,
•    specjaliści public relations i kontaktów z mediami.